close
有天媽媽進門看到我正在剪戀愛MV
跟我討了程式去玩
過沒幾天~他拿了隨身碟來~跟我說"是要給你的結婚禮物"

原來媽媽覺得我自己要弄那麼多事情很辛苦
知道我要做戀愛MV跟成長MV~想要幫我的忙
因此幫我做好了成長MV


是從媽媽的觀點出發...
因此當我在看這部MV時~我完全可以感受到媽媽有多愛我
我可以從他選的音樂感受到~他是用甚麼樣的心情在做我的成長MV


媽媽離開房間後~我忍不住偷偷哭
在準備結婚的這段時間~每天都忙到凌晨三四點
而我的婚前躁鬱症也越來越嚴重
一點點小事情~就會亂發脾氣
甚至把母親希望婚事簡單就好的心意~曲解成她認為我結婚不重要
又哭又吼又鎖門冷戰
媽媽甚至寫小紙條跟我道歉....


媽媽~對不起~~我也很愛你
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

背景音樂歌詞

我的寶貝
的寶貝寶貝 給你一點甜甜
讓你今夜都好眠

我的小鬼小鬼 逗逗你的眉眼
讓你喜歡這世界

哇啦啦啦啦啦 我的寶貝
倦的時候有個人陪

哎呀呀呀呀呀 我的寶貝
要你知道你最美



Every monther's dream

It's every monther's dream
To have a little girl
And the moment I first held you
All was right with my world
From teddy bears to Barbie dolls
Skinned knees to sweet sixteen,
You've always been my girl
Through ups and downs and in between

Now here you are...
A vision of the dream that's coming true
Here you are...
A woman, still the little girl I knew
And as the years all come and go
I pray that youll be blessed to know
How much it means
To have a daughter just like you
you're every monther's dream

It's every monther's dream
To know her daughter's found her way
I could never count the wishes
That I've made for you each day
The first time that you smiled for me
I saw your special light
I always knew you'd make me proud
And darling I was right

arrow
arrow
    全站熱搜

    小資媽Joanna 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()